by

SIARAN PERS: Syarikat Islam Meluncurkan (Launch) Si Wakaf Bersama 1.905 Anak Yatim & Dhuafa

Print Friendly, PDF & Email

SIARAN PERS

Syarikat Islam Meluncurkan (Launch) SI Wakaf Bersama 1.905 Anak Yatim & Dhuafa

Rapat Pimpinan Pusat/Lajnah Tanfidziah Syarikat Islam dengan dengan Event Organizer (EO) Mengenai Peluncuran SI Wakaf, Kamis, 23 Mei 2019.

Bertempat di KANTOR PUSAT SYARIKAT ISLAM Jl. Talang No. 3 Menteng Jakarta Pusat,  Pimpinan Pusat/Lajnah Tanfidziah Syarikat Islam  akan meluncurkan SI Wakaf bersama 1905 Anak Yatim & Dhuafa yang Insya Allah akan dilaksanakan pada tanggal 26  Mei 2019 yang akan datang. Jumlah 1905 Anak Yatim & Dhuafa menandakan tahun kelahiran Organisasi Syarikat Islam yang merupakan organisasi tertua di Indonesia.

BACA JUGA:   Sebut Macron Anti-Islam, SI Ajak Boikot Produk Prancis

Peluncuran SI Wakaf ini merupakan merupakan perwujudan dari salah satu program dari Dewan Pimpinan Pusat Syarikat Islam yaitu Program di Bidang Ekonomi (Dakwah Ekonomi) yang akan terus dikembangkan di seluruh Indonesia.

Dalam Acara tersebut juga akan diluncurkan Theme Song dan Pemutaran Videotron  SI Wakaf Tunai. Salain itu dalam Acara ini dilaksanakan Penandatanganan Nota Kesepahaman (MOU) BNI Syariah, BRI Syariah, Danareksa, ACT, AXA Finance, Lamina Health Management Services dengan Syarikat Islam.

BACA JUGA:   Syarikat Islam Sumatera Utara mengucapkan Selamat Milad ke-115 Tahun Syarikat Islam

Akan memberikan Sambutan dalam acara tersebut: Bapak Djan Faridz Selaku Panesihat Pimpinan Pusat/Lajnah Tanfidziah Syarikat Islam dan Ketua Umum Pimpinan Pusat/Lajnah Tafidziah Syarikat Islam Dr. Hamdan Zoelva, SH, MH.

Sebelum acara peluncuran tersebut, pada tanggal 26 Mei 2019 tersebut Pimpinan Pusat/Lajnah Tanfidziah Syarikat Islam akan mengadakan rapat Pembentukan Koperasi Nasional yang akan diberi nama Koperasi Global Mitra Sari.

News Feed